Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Το πολυαναμενόμενο 3ο βιβλίο της τριλογίας «το τριανταφυλλάκι»

Το άγριο τριαντάφυλλο
Ντόνελι Τζένιφερ 
Μετάφραση: Μπουζαλά Ιωάννα 
εκδ Ωκεανίδα

Η ιστορία που ξεκίνησε με το Τριανταφυλλάκι και συνεχίστηκε με το Τριαντάφυλλο του χειμώνα φτάνει τώρα στη συγκλονιστική της κατάληξη με το Άγριο τριαντάφυλλο.

Λονδίνο 1914. Η αυτοκρατορία που έφτιαξε η Φιόνα Φίνεγκαν, δημιουργώντας το μεγαλύτερο οίκο τσαγιού στον κόσμο, εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Δίπλα της ο σύζυγός της, ο Τζο, δίνει κι αυτός τη μάχη του ως βουλευτής των Εργατικών για τα δίκαια των ανθρώπων που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Καθώς ξεσπάει ο πόλεμος, ένα άλλο αγαπημένο πρόσωπο της Φιόνας, ο αδελφός της Σέιμους, θα κληθεί να δώσει τη δική του μάχη στους ωκεανούς, υπηρετώντας την πατρίδα του ως αξιωματικός στο Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό. Όμως ούτε οι φλόγες του πολέμου θα σβήσουν από την καρδιά του τον έρωτά του για τη Γουίλα Όλντεν, η οποία δεν τον έχει συγχωρήσει που της έσωσε τη ζωή όταν έχασε το πόδι της στο Κιλιμαντζάρο, και τώρα αγωνίζεται κι αυτή για την Αγγλία στις ερήμους της Μέσης Ανατολής.

Με φόντο τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον αγώνα των γυναικών να κατακτήσουν δικαίωμα ψήφου και τις σκληρές δοκιμασίες των εξερευνητών στους πόλους και στις ερήμους, η ευτυχία των Φίνεγκαν δοκιμάζεται. Όμως ούτε ο πόλεμος, ούτε ο διπλός κατάσκοπος Μαξ φον Μπραντ, ούτε ο υπόκοσμος του Λονδίνου θα καταφέρουν να λυγίσουν την οικογένεια.

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

«Η Ντόνελι ολοκληρώνει την «τριλογία του Τριαντάφυλλου» με τη σαρωτική μεγαλοπρέπεια ενός επικού ρομαντικού μυθιστορήματος, την τραγωδία και το θρίαμβο μιας κλασικής σάγκα, και την περιπετειώδη δράση ενός θρίλερ. Οι χαρακτήρες της ξεπετάγονται τρισδιάστατοι μέσ’ από τις σελίδες, οι ιστορικές λεπτομέρειες μπερδεύονται με τις προσωπικές τους ιστορίες και η δράση τυλίγει τους αναγνώστες μεταφέροντάς τους από την προπολεμική Αγγλία, μέχρι πέρα στα Ιμαλάια και τις αφρικανικές ερήμους».
Romantic Times

«Οι αναγνώστες χαιρετούν τους παλιούς τους φίλους σ’ αυτό το τελευταίο μέρος της “τριλογίας του Τριαντάφυλλου” που τοποθετείται στις αρχές του 20ού αιώνα και ολοκληρώνεται με μια παρέλαση από εξερευνητές, περιπετειώδεις τύπους, μετανάστες, εγκληματίες, κατασκόπους και ντιλετάντες της υψηλής κοινωνίας. Η Ντόνελι πλέκει έξυπνα τις ιστορίες από το Τριανταφυλλάκι (2002) και το Τριαντάφυλλο του χειμώνα (2008) για να μας θυμίσει τι προηγήθηκε απ’ αυτή την ακόμη περισσότερο θυελλώδη και γοητευτικά μεγάλη σάγκα».
Booklist

«Καταιγιστική δράση… Απολαύστε το ταξίδι: περισσότερες από εξακόσιες σελίδες γεμάτες ρομαντικούς έρωτες, περιπέτειες και θριάμβους, κινηματογραφικά σκηνικά, ασταμάτητη αγωνία κι ανατροπές».
Publishers Weekly

«Η Ντόνελι μπολιάζει επιδέξια με ιστορικά γεγονότα την πλοκή, στήνοντας μια πολυεπίπεδη και γρήγορη αφήγηση. Οι αναγνώστες κυρίως των προηγούμενων έργων της περίμεναν μ’ ανυπομονησία αυτό το βιβλίο, που σίγουρα θα προσκομίσει και νέους θαυμαστές στη συγγραφέα».
Library Journal

Ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς .....

Νίκος Μουρατίδης

 
mouratidis Συνέντευξη στη Δήμητρα Μαυρίδου

«Συχνά μνημονεύεται η φράση του Νίτσε Ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς, εδώ όμως ισχύει το ό,τι δεν μας σκοτώνει μπορεί και να μας κάνει να σπάσουμε». 
Με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο, ο Νίκος Μουρατίδης μιλάει για την συγγραφική τέχνη, τα best sellers και τις νέες τάσεις στον χώρο του βιβλίου. 
Το νέο σας βιβλίο έχει ως κεντρικό άξονα έναν ανεκπλήρωτο έρωτα. Οι ερωτικές ιστορίες είναι ένα από τα συστατικά για να γίνει ένα βιβλίο best seller; Τελευταία βλέπουμε τέτοιου είδους βιβλία να κάνουν θραύση...
Το βιβλίο μου έχει θέμα του τον έρωτα αλλά δεν είναι τύπου Άρλεκιν. Δεν είναι όλα τα βιβλία που μιλάνε για έρωτα ροζ, ή λουστραρισμένα life style. Το δικό μου βιβλίο έχει πολύ πόνο, πολλή έρευνα γύρω από ψυχολογικές καταστάσεις, πολλή ηθογραφία και εξαιρετικά flash back από την εποχή της χούντας και της δεκαετίας του ’70.
Η ενασχόλησή σας με την τηλεόραση και την showbiz σας έχει επηρεάσει αρνητικά στο να γίνετε αποδεκτός από τη συγγραφική κοινότητα; Σας κρίνουν ενδεχομένως πιο αυστηρά;
Κάποιοι ναι. Έχω αντιμετωπίσει πολύ δυσπιστία σε κάποιες εκδηλώσεις και αρκετές δύσκολες ερωτήσεις, αλλά στο τέλος όλοι καταλαβαίνουν ότι η τηλεόραση για μένα είναι απλά μια δουλειά. Δεν ζω για την τηλεόραση και ούτε είναι το φόρτε μου. Τώρα για να καταλάβετε, δουλεύω στην τηλεόραση για να χρηματοδοτώ τις εκδόσεις Τετράγωνο.
Στην άλλη όψη του νομίσματος, η δημοσιότητα και το γεγονός ότι είστε αναγνωρίσμος βοηθάει στις πωλήσεις των βιβλίων σας;
Βεβαίως, και πιο πολύς κόσμος έρχεται στις παρουσιάσεις και πιο εύκολα με καλούν σε τηλεοπτικές εκπομπές να «διαφημίσω» κάποιο καινούργιο μου βιβλίο. Η τηλεόραση είναι ένα μαζικό μέσον που σχεδόν ότι δείχνει πουλάει.
Εσείς, νιώθετε συγγραφέας;
Το "συγγραφέας" είναι σίγουρα πολύ βαριά κουβέντα. Δεν τη δέχομαι, γιατί στο νου μου έρχονται όλοι εκείνοι οι μεγάλοι συγγραφείς και «υποκλίνομαι» μπροστά τους. Προς το παρόν αυτό που κάνω είναι να προσπαθώ, όταν γράφω κάτι, να το αφηγούμαι σωστά και να έχει ενδιαφέρον. Δηλαδή να γράφω καλά τις ιστορίες μου. Μου αρέσει πολύ όταν κάθομαι και γράφω. Είναι άκρως θεραπευτικό. Δεν ξέρω πώς αισθάνομαι. Σίγουρα πάντως επιχειρηματίας δεν αισθάνομαι καθόλου. Βαριέμαι τα νούμερα, τους αριθμούς. Εγώ θέλω δημιουργία. Να διαβάσω το βιβλίο, να φανταστώ το εξώφυλλο… Είμαι περισσότερο στο καλλιτεχνικό μέρος. Από μικρό παιδί ασχολήθηκα με τα συγγραφικά, τη μουσική, τον κινηματογράφο. Σπούδασα σκηνοθεσία και έτσι έγραψα και τα πρώτα μου σενάρια. Γράφω συνέχεια. Από 2 σειρές μέχρι μια παράγραφο. Και αυτό μεγαλώνει…
Προτιμάτε να γράφετε για ενήλικες ή για παιδιά;
Όλα μου αρέσουν. Για αυτό έχω κάνει και διαφορετικές εκδόσεις. Σίγουρα, τα παιδιά είναι πιο απαιτητικό κοινό. Δεν μπορείς να γράφεις ανακρίβειες και πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Το παιδί δεν το παραμυθιάζεις. Το παιδί θέλει αλήθεια, δράση, περίεργους ήρωες για να το κερδίσεις. Και πρέπει να γράφεις σαν να είσαι και ο ίδιος παιδί. Πώς θα σκεφτεί ένα παιδί, αν θα πει αυτή τη φράση, θα μιλήσει έτσι; Ξαναγύρισα στην παιδική μου ηλικία, θυμήθηκα τις σκανταλιές μου, τις κρυψώνες μου. Πράγματα που είχα βάλει στη άκρη. Κάνεις ένα flashback στην παιδική σου ηλικία άκρως… θεραπευτικό.
Κρίνοντας πλέον τα πράγματα εκ των έσω, τι είναι αυτό που κάνει ένα βιβλίο best seller;
Σίγουρα, ένα βιβλίο χωρίς ποιότητα, δεν μπορεί να γίνει best seller. Δεν ξέρω όμως τη συνταγή του best seller. Τα βιβλία για παράδειγμα που θυμίζουν λίγο «Άρλεκιν», γίνονται best sellers. Αν κοιτάξουμε τα πρώτα 5 βιβλία σε κυκλοφορία θα το διαπιστώσουμε εύκολα. Εγώ δεν ενδιαφέρομαι να βγάλω τέτοια βιβλία. Από την πρώτη στιγμή που άρχισαν να φτάνουν τέτοια κείμενα στον εκδοτικό οίκο δεν με ενδιέφεραν και με ευγενικό τρόπο τα απέφυγα. Με νοιάζει να βγάζω νέους ανθρώπους, με νέα οπτική στα πράγματα, νέα γλώσσα και νέα θέματα. Αυτό θέλω να κάνω και ας πουλάνε λιγότερο.
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την αγορά του βιβλίου;
Δεν μπορώ να πω ότι την έχει επηρεάσει ιδιαίτερα. Ίσα ίσα που νομίζω ότι σε εποχές τέτοιες ο κόσμος στρέφεται και σε πιο πνευματικά πράγματα. Φτάνει πια η σάχλα και όλη η ματαιότητα του lifestyle. Ο κόσμος έχει ανάγκη από ουσία.
Τα e-books είναι απειλή για το συμβατικό βιβλίο;
Στην Αμερική όσο πουλάει το ηλεκτρονικό βιβλίο, τόσο πουλάει και το τυπωμένο. Εδώ θα αργήσουμε ακόμα να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Πάντως δεν το βλέπω σαν απειλή. Εμένα με ενδιαφέρει ο κόσμος να διαβάζει, να ονειρεύεται και να γυμνάζει το μυαλό του. Το σημαντικό είναι ότι το διάβασμα είναι δημιουργία. Μπορεί τα βιβλία να μην μπορούν να σου μάθουν τον κόσμο, σου δίνουν όμως τα εργαλεία να τον καταλάβεις. Τώρα, αν κάποιον τον βολεύει το βιβλιαράκι ή η οθόνη δεν έχει σημασία. Εμείς, που έχουμε συνηθίσει με το βιβλίο, θα συνεχίσουμε με αυτό. Να το διαβάζουμε μπρούμυτα στο κρεβάτι μας, να το κρατάμε…


mouratidis_eksof
 Το βιβλίο "1972 - Το τελευταίο καλοκαίρι" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τετράγωνο.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Προσαρμοσμένη αναζήτηση